فروش آنلاین بیمه نامه خوب،بد،زشت

مقالات ژانویه 6, 2019 کد خبر : 1584 Print This Post

فروش آنلاین بیمه نامه خوب،بد،زشت
چند صباحی است که با حجم بسیار گسترده ای از تبلیغات جهت ترغیب مراجعه بیمه گذاران به خرید بیمه نامه آنلاین و سوق دادن مشتریان بالفعل شرکت های بیمه به سمت استارت اپ های بیمه ای هستیم.آیا این مسیر درستی است که شرکتهای بیمه ایی و مقامات بلند پایه ی فعال در صنعت بیمه ی کشور وارد آن شده اند؟ در ذیل جهت تجسم بهتردر اذهان جنبه های مختلف آن را با هم مرور می کنیم
پس از شنیدن سخنرانی ریاست محترم بیمه مرکزی و معاونت محترم ریاست جمهوری در روز ۱۳ آذر و تاکید بر حرکت صنعت بیمه به سمت استارت آپها و ایجاد اشتغال سوالاتی در ذهنم جرقه زده که در قالب این متن بیان می کنم.
خوب:
اینکه یک فرد (بیمه گزار) خارج از هر گونه هیاهوو جنجال در منزل خود بنشیند و با انجام چند کلیک از هر شرکت که بهترین قیمت را بدهد و بیمه نامه خریداری کند،هم از اینکه یک ماشین در خیابان کمتر تردد می کند، ترافیک کمتر ایجاد شده،آلودگی هوا کمتر می شود و شاید تصادفی رخ ندهد ,مضاف بر اینکه در وقت و زمان بیمه گزاران صرفه جویی میشود.
بد:
فروش بیمه یا بیمه گری یک شغل پر از پیچ و خم های قانونی است که شاید تعدادی از بیمه گران نیز اشراف کاملی به کلیه قوانین نداشته باشند.حال با توجه به این نکته،فروش اینترنتی بیه نامه شرایط را سختتر می کند زیرا وقتی بیمه گزارای جهت خرید بیمه نامه ای به شکل آنلاین اقدام می کند آیا می تواند به سوالاتی که در ذهن دارد برسد؟ چگونه بدون دانستن پاسخهای مناسب اقدام به خرید بیمه نامه نماید؟
نکته جالبتر اینجاست که وقتی به کشورهای توسعه یافته مثل ایالات متحده آمریکا نگاه می شود به این نکته می رسیم که شرکتهای بیمه در صورت راهنمایی اشتباه جهت خرید بیمه نامه، بیمه گزار این حق را دارد که از نماینده(بیمه گر)شکایت نماید و در صورت اثبات، بیمه گر در خسارت وارده شریک بیمه گزار است (مسئولیت حرفه ای)شاید این نقص یا عدم اجرای صحیح قوانین باعث این ذهنیت می شود که یک بیمه گزار در صورت دریافت مشاوره اشتباه از سوی بیمه گر(نماینده) نمی تواند به هیچ مرجعی مراجعه نماید.اما آیا این نقص باید باعث گردد که خرید بیمه نامه بدون اخذ مشاوره مناسب در کشور باب گردد؟ اینکه یک شرکت بیمه با سوق دادن مشتریان خود به سمت خرید اینترنتی و آنلاین اطلاعات مشتریان بالفعل خود را در اختیار استارت آپ ها یا اپلیکیشن های متفرقه قرار دهد به امید اینکه این مشتریان به نمایندگان بیمه مراجعه نکنند و درصد کارمزد دریافتی نمایندگان از محل فروش این بیمه نامه ها برای شرکت ذخیره و حفظ گردد.حال چه تضمینی وجود دارد که این اپلیکیشنها یا استارت آپها پس از چند سال همین مشتریان بالفعل یک شرکت را به سمت هر شرکتی که خودشان صلاح می دانند هدایت نکنند؟
زشت:
همواره در کشورهای توسعه یافته وپیشرفته جهت بهره برداری از یک روش , تمام جوانب امر مورد بررسی قرار می گیرند حال در فروش آنلاین بیمه نامه آیا به تمام جوانب فکر شده است؟ آیا از کار بیکار شدن تعداد بسیاری از نمایندگان،بازاریان و کارمندان دفتر های بیمه مصداق ایجاد اشتغال است؟ اصلا آیا زیر ساخت جهت اینگونه فروش آماده است؟ و اگر آماده است پس چرا نمایندگان هر روزه با مشکلاتی همچون قطع ارتباط با سرور های مرکزی ،مشکل در دریافت کد یکتا،مشکلات در واریز حق بیمه نامه و… روبرو هستند؟
در پایان این مقاله باید به این نکته اشاره کرد که در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گرفتن کشور عزیزمان ایران، آرزوی هر ایرانی وطن پرست است ولی برای رسیدن به این پیشرفت ها بهتر نیست از تجربیات کشورهای صاحب سبک استفاده شود و دنبال بحث آزمون و خطا نباشیم؟ بهتر نیست با سوق دادن صنعت بیمه به سوی استارت آپ ها و از بین بردن زحمات سالیان متمادی زحمت کشان راستین صنعت که با مشقت های بسیار سعی در اشاعه فرهنگ بیمه ای در جامعه نمودند را با اینگونه دستورات به ورطه نابودی نکشانید؟ شاید بهتر باشد صاحبان مناصب حساس مدیریتی از پشت میزهای خود خارج شده و به جای بیان جملات ویترینی و گاها تسویه حسابهای شخصی در میان آحاد مردم جامعه،صاحبان مشاغل و زحمت کشان بی منت حاضر شوند و به درد ودل آنها گوش  کنند تا مسیر اقتصاد و صنعت بیمه کشور به سمت ساحل امن آرامش تغییر مسیر دهد.

ماکان مهدوی سیاهکلی
کارشناس مدیریت بیمه با گرایش بیمه های مسئولیت و عضو هیات مدیره انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران استان گیلان

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

ویژه انجمن
http://iraninsurance.ir/

گوناگون

خرید آنلاین بیمه نامه