تشکیل اولین جلسه کمیته حقوقی

دسته‌بندی نشده اکتبر 23, 2018 کد خبر : 1526 Print This Post

اولین جلسه کمیته “حقوقی ” انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران استان گیلان به “ریاست آقای امیدی”و با حضور اعضاء محترم کمیته آقایان: دادرس،معبرنیا،شهرستانی و خانمها:صیرفیان،احمدی، پورمحمودی و سیار راس ساعت ۱۳:۳۰ روز یکشنبه  مورخه: ۱۳۹۷/۰۷/۰۱برگزار گردید.که به اتفاق آراء سرکار خانم سیار به عنوان نائب رئیس ، و سرکار خانم پورمحمودی نیز به عنوان دبیر کمیته حقوقی انتخاب گردیدند.

در ابتدا جلسه جناب آقای امیدی ضمن خوش آمد گویی به اعضاء ابراز امیدواری نمود با توجه به حساسیت مسائل حقوقی در مباحث بیمه گری  در صورتی موفق خواهیم بود که در یک نگاه دقیق با بررسی و تحلیل همه ابعاد در حوزه تصمیم گیری با همکاری واحد حقوقی شرکت در جهت اجرای هدفمند برنامه ها  گام برداریمدر ادامه آقای معبرنیا” خواستار تدوین اساسنامه و منشور برای کمیته حقوقی و فرمت یکسان حقوقی برای اخذ تضامین از مشتریان گردید، وی بیان داشت این کمیته باید مسولانه حامی منافع نمایندگان محترم استان در همه ابعادباشد.

در بخش دیگر سرکار خانم صیرفیان به بیان دیدگاه های خود در خصوص برخی از بخش نامه هایی که به صورت داخلی در استان ابلاغ میگردد اشاره نمود وی گفت با توجه به اینکه متاسفانه بعضا مشاهده گردیده که برخی از این دستورالعمل ها مغایر با آئین نامه های بیمه مرکزی هست خواستار وحدت رویه در اجرای دستورالعمل ها و عدم اعمال سلیقه در اجراء  آن شد.در ادامه سرکار خانم سیار دیگر عضو محترم کمیته نیز به بحث مشکلات پرداخت خسارت و عدم وحدت رویه در استناد به شرایط خصوصی و عمومی بیمه نامه اشاره نمود.

در قسمت دیگری از جلسه  سرکار خانم پورمحمودی حجم عظیم بدهکاران و وصول مطالبات در بخش اقساط شخص ثالث که مشکلات فراوانی برای نمایندگان ایجاد کرده اشاره نمود . وی گفت باید حتما در این زمینه راه کارهای حقوقی و قانونی جهت اخذ تضامین لازم از بیمه گذار دریافت گردد.

در ادامه سرکار خانم احمدی نیز به بحث اصول و اخلاق حرفه ای نمایندگان در عملیات بیمه گری اشاره نمود که همه نمایندگان استان باید پایبند این اصول حرفه ای باشند وی با انتقاد و اشاره به نرخ شکنی های عجیب برخی همکاران خواستار وحدت رویه در اعلام نرخ به بیمه گذاران توسط نمایندگان شد که اگر غیر این صورت گیرد لطمات جبران ناپذیری را وارد خواهد نمود.

در پایان نیز جناب آقای شهرستانی و جناب آقای دادرس مباحث مطرح شده در جلسه را بسیار کاربردی اظهار نمودند و ابراز امیدواری کردند که با مدیریت مدبرانه جناب آقای امیدی ریاست محترم کمیته و همکاری سایر اعضاء کمیته شاهد خروجی مناسب این کمیته در جهت حمایت از حقوق حقه نمایندگان محترم استان باشیم.

نظرات
نظرات پس از تائید مدیریت منتشر خواهد شد

ویژه انجمن
http://iraninsurance.ir/

گوناگون

خرید آنلاین بیمه نامه